MŰHELYTITKOK - Kérdezd a muzeológusokat a munkájukról! Március 10-én – György Zoltán és Németh Tamás: Bogarak a világ minden tájáról
2011. március 13. írta: bogarász

MŰHELYTITKOK - Kérdezd a muzeológusokat a munkájukról! Március 10-én – György Zoltán és Németh Tamás: Bogarak a világ minden tájáról

 

MŰHELYTITKOK - Kérdezd a muzeológusokat a munkájukról!

Március 10-tól csütörtökönként 10-tól 14 óráig

Látogatóink bepillantást nyerhetnek a múzeumi munka kulisszatitkaiba. Múzeumunk egy kutatóját vagy preparátorát kérdezhetik munkájáról, kérhetik szakvéleményét, szaktanácsait. Megismerkedhetnek 10 milliós gyűjteményünk néhány érdekes, féltve őrzött darabjával.
A vállalkozó kedvűek többek között megismerkedhetnek a preparálás, a határozás és a mikroszkóp használatának mikéntjével is.
A program ingyenes.

Ezen a napon én és Németh Tamás barátom, munkatársammal tartottunk foglalkozást. Nem panaszkodhatunk a szokásosnál ugyan kisebb érdeklődés volt, de már tudjuk, hogy a múzeumlátogatók kiszámíthatatlanok. Néha sokan vannak, esetenként pedig kevesebben.

 

A mikroszkópozás lehetősége odavonzotta a gyerekeket az asztalunkhoz. Na jó azért hívni kellett őket, mert szégyenlősek voltak.

 
 A bátrabbak tanulmányozhatták a bogarakat.
 
 

Számunkra igen kedves emlék marad, hogy Schnetz Annamária (a bogárgyűjtemény dolgozója volt sok évvel ezelőtt) meglátogatta a múzeumot, és a mi foglalkozásunk mellett az új kiállítást is. Szerintem ez egy jó nap volt.

Legközelebb November 17-én találkozunk a következő bogaras foglalkozáson: Németh Tamás és György Zoltán: Bogarászat Magyarországon

 

A programok a 2011. évre

Forrás: (http://www.nhmus.hu/hu/aktualitasok)

Március 10-én – György Zoltán és Németh Tamás: Bogarak a világ minden tájáról

Március 17-én – Kustár Ágnes: Arcok a múltból

Március 24-én – Erdei Boglárka: Ősnövények

Március 31-én – Gasparik Mihály: Az ősi állatvilág kutatása

Április 7-én – Rácz István: A világ fenyői

Április 14-én – Évinger Sándor: Koponyák a múltból

Április 21-én – Vásárhelyi Tamás: Rovarok és a Föld Napja

Április 28-án – Szurdoki Erzsébet: Magok

Május 5-én – Papp Gábor: Ásványtani fényjátékok

Május12-én – Főzy István: Ammoniteszek

Május19-én – Korsós Zoltán és Lazányi Eszter: Az ikerszelvényesekről és a soklábúakról általában

Május 26-án – Bernert Zsolt: Miről mesélnek a csontok?

Június 2-án – Vasas Gizella: Gombák

Június 9-én – Czabán Dávid: A természet építőmérnöke: a hód

Szeptember 15-én – Lengyel Gábor:Diverzitás felsőfokon

Szeptember 22-én – Tamás Júlia: Virágos növények

Szeptember 29-én – Bosnakoff Mariann: Ősmaradványok a mikroszkóp alatt

Október 6-án – Jánosi Melinda: Ásványok a hétköznapokban

Október 13-án – Pifkó Dániel: Virágos növények

Október 20-án – Puskás Gellért: Sáskák és szöcskék

Október 27-én – Somlyai Lajos: Virágos növények

November 3-án – Csősz Sándor:Hangyák, méhek, darazsak

November 10-én – Szikossy Ildikó: A múmiák titkai

November 17-én – Németh Tamás és György Zoltán:Bogarászat Magyarországon

November 24-én – Bauer Norbert: Virágos növények

December 1-én – Dányi László:Ugróvillások

December 8-án – Szabó János: Csigák a földtörténetben

 

A bejegyzés trackback címe:

https://rovarok.blog.hu/api/trackback/id/tr812736482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása